یخساز چیست

یخساز چیست؟

یخساز چیست؟ یخساز به دستگاهی اطلاق می گردد که قادر به تولید یخ مصرفی باشد. این دستگاه طبق چهارچوب اقدام به تولید یخ نموده و از آب بهداشتی جهت تولید استفاده می کند. اما سوالی که راجع به این دستگاه به وجود می آید و باید به آن پاسخ داد؛ این است تا زمانی که فریزر وجود دارد، چرا باید از یخساز استفاده نمود؟ همانطور که میدانید فریزر قادر به تولید تعداد محدود یخ بوده و امکان تولید انبوه یخ برای مصارف گسترده را ندارد. لذا نیاز به دستگاهی خواهد بود که بتواند یخ در تعداد بالا را تولید نماید.

جمعیت رو به رشد بوده و صنایع و بخش های مختلف نیز نیاز مبرم به یخ پیدا کرده اند. دستگاه فوق، یخ مورد نیاز برای این حوزه ها را تولید و تامین نموده و در اختیارشان قرار داده است. در واقع با وجود این دستگاه، امکان استفاده همه حوزه ها به ویژه حوزه های صنعتی و پزشکی از یخ به وجود آمده و محدودیت های مصرفی حذف گردیده است.

بهترین نوع یخساز کدام است؟

این دستگاه به نمونه های متعددی از قبیل یخساز قالبی، بهداشتی و پولکی دسته بندی می شود. از میان نمونه های نامبرده می توان گفت یخساز پولکی در مقایسه با سایرین بهتر است. یخ هایی که توسط این دستگاه تولید می شوند؛ دارای فرم سکه ای می باشند. این یخ ها از سطح نازک برخوردار بوده و مثل یخ های حبه ای ضخیم نیستند. این یخ ها از توانایی بالایی برای سرد کردن فوری مواد غذایی و آب برخوردار می باشند.

کدام صنایع و حوزه ها به یخساز نیاز دارند؟

در حال حاضر یخ هایی که توسط دستگاه یخساز تولید می شوند؛ در صنایع و حوزه های مختلفی مورد توجه قرار گرفته اند. صنایع تولید مواد و محصولات غذایی پروتئینی نظیر کالباس و سوسیس، صنایع پرورش و نگهداری محصولات دریایی مثل ماهی و میگو، صنایع غذایی، صنایع بتن ریزی، کیترینگ های پرواز،  رستوران ها و هتل ها، بخش های توریستی، کشتارگاه های دام و طیور، صنایع شیمیایی و منازل مسکونی به یخ های ناشی از این دستگاه نیاز داشته و از آنها برای تامین مقاصد و نیازهای خود استفاده می کنند.

فرق یخساز صنعتی با فریزر چیست؟

فریزر و یخساز هر دو اقدام به تولید یخ می کنند؛ اما در بین این اقدام مشترک، تفاوت هایی هم پیدا می شود. در ادامه قصد داریم فرق بین آنها را بیان کرده و به ذکر تفاوت هایشان بپردازیم:

1- تولید اختصاصی یخ

فریزر اقدام به منجمد کردن مواد غذایی مختلف کرده و در کنار آن، قالب های یخ را پر از یخ می کند. اما یخساز فقط اختصاص به تولید یخ داشته و با هیچ یک از مواد غذایی سروکار ندارد.

2- افزایش راندمان

با استفاده از یخساز صنعتی در بخش های مختلف، راندمان کاری افزایش یافته و نظم کلی رخ خواهد داد. اما فریزر که عمل انجماد آب و انجماد مواد غذایی را با هم انجام می دهد؛ انرژی بیشتری صرف کرده و ضمنا عملکرد چندان سریعی در این خصوص ندارد. این در حالی است که یخساز، سرعت بیشتری برای تولید یخ دارد.

3- دارای انعطاف کافی

این دستگاه از لحاظ کاربردی دارای انعطاف بوده و در قسمت های گوناگون مثل شیلات، صنایع غذایی، هتل ها و … قابل کاربرد است؛ اما فریزر دارای محدودیت های بیشتری بوده و امکان استفاده در همه جا را ندارد.

4- مصرف انرژی کمتر

فریزر عملیات انجماد را در خصوص چند آیتم انجام می دهد؛ اما یخساز این عمل را فقط اختصاص به یک آیتم داده و از این رو انرژی کمتری صرف می کند. به دنبال آن، هزینه مصرفی انرژی نیز پایین تر خواهد بود.

دستگاه یخساز از چه خصوصیاتی برخوردار می باشد؟

این دستگاه از مدل های متنوع مثل دستگاه یخساز پولکی، پودری، حبه ای و قالبی برخوردار می باشد؛ اما همه این مدل ها دارای مجموعه ای از خصوصیات مشترک هستند. در ادامه به بررسی این خصوصیات خواهیم پرداخت:

  • امکان تولید انواع یخ اعم از یخ های ریز و درشت
  • امکان خروج رسوبات با وجود چرخشی بودن آن
  • دسترسی آسان به شیلنگ و تعویض و تعمیر آن
  • دارای بدنه ای از جنس استیل یا فایبرگلاس
  • دارای درب پشتی 3 تکه ای و قابل تعویض
  • دارای ظرفیت های گوناگون جهت تولید یخ
  • قابلیت نصب پمپ بر حسب ظرفیت دستگاه
  • امکان جدا سازی و شستشوی راحت فیلتر
  • امکان خروج آب با وجود پمپ تخلیه
  • دارای شیر انبساطی و شیر برقی
  • مجهز به سیستم رسوب گیر
  • مجهز به مخزن مخصوص یخ
  • مجهز به انواع قالب

خرید قطعات یخساز صنعتی از فروشگاه آرمان تبرید

اگر دغدغه خرید انواع قطعات یخساز صنعتی را دارید؛ فروشگاه آرمان تبرید به دغدغه شما پایان خواهد داد. در این مجموعه انواع این محصول با بالاترین کیفیت و بازدهی به فروش رسیده و نیاز صنایع و بخش های مختلف را به خوبی تامین می سازند. اکنون می توانید از روش های مدرن و سریع اقدام به خرید انواع قطعات این دستگاه نموده و سهولت در امر خرید را تجربه کنید. قیمت انواع قطعات یخساز صنعتی نیز به صورت لحظه ای برآورد شده و در صورت درخواست به شما اعلام می گردد.